Gott Nytt År!

Ja nu är det snart slut på 2013 och vi får välkomna 2014!
Tyvärr innebär ju nyår att det ska smällas och skjutas en del. Vi har en liten Sune här hemma som är väldigt skotträdd. Så hans nyår brukar han spendera i duschen, det är den platsen han valt, lite smart är det ju för där dämpas ljuden en del. Men det skär i hjärtat att se honom där flåsandes och skakande!
För min del får dom gärna förbjuda raketer och smällare, jag ser inget gott i det. Dels skrämmer det så många, många djur och miljön tar stryk av skiten!
Nu tror jag att ett förbud ligger långt bort även om det pratas och skrivs en del om att det ska förbjudas.
Önskescenariot för djurens skull är att om det ska skjutas att det bara skjuts kring tolvslaget men så är det ju inte, utan det skjuts både nu och då mellan jul och nyår.
 
Sune <3
Snart dags att avsluta detta år och jag välkomnar 2014, Gott Nytt År!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0