Julefrid

Ja nu har julen kommit och gått. Har haft en mycket skön jul med mina nära och kära. Fredagen den 19:e blev jag mormor till en liten Edwin. Det är en häftig och alldeles underbar känsla att blivit mormor! Och den lilla bedårande varelsen har verkligen tagit mitt hjärta med storm! Alldeles, alldeles underbar är han. Han äter, sover och växer precis så som små bebisar ska göra. 
Julen har jag som sagt firat med mina kära och det har varit mycket mat som det brukar bli under julen, spelat en del sällskapsspel och skrattat mycket.
 
Det har också blivit en del tv-tittande, jag tittar inte överdrivet mycke på tv, jag läser hellre. Men i dessa dagar har jag allt avverkat en massa på tv.
Har kollat in Hobbit (del 1) som jag tyckte var sådär, ska väl se tvåan vad det lider, mest för att ha sett den.
Harry Potter och dödsrelikerna 1 o 2, jag ÄLSKAR Harry Potter och har ju sett alla innan en sisådär massa gånger men man kan ju se dom om och om igen!
 
 
Pirates of the carribean, konstatera där att jag nog sett dom alldeles för många gånger när man kan i stort sett varenda replik utantill...Men jag älskar dom också!
 
Lite dokumentärer som visats, bla den om Astrid Lindgren, en i mina ögon sett mycket beundransvärd kvinna!
Lite sällskapsresan, dom är ju fortfarande ganska roliga!
Kylan har slagit till här med kraft och det är i skrivande stund -15 grader, alldeles för kallt i min smak, min kropp mår inte riktigt väl i denna kyla så jag hoppas att den snart försvinner, vilket den enligt väderprognoser ska göra snart, skönt!
 
Camilla
2014-12-30 @ 15:56:01
URL: http://camillastankar.blogspot.se

Grattis till att blivit mormor. Låter jättemysigt!

Jag tittar inte heller mycket på filmer och tv, men ibland blir jag sugen på att hänga i soffan framför en film. Dokumentären om Astrid Lindgren ska jag absolut se. Har bara inte blivit av.
Jag följer just nu den svenska serien Blå ögon. Den är halvbra i alla fall.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0