Böcker

Ja dags att skria lite om de böcker jag läst sen sist, är inne lite i ett läs"flow" just nu och denna vecka har jag läst 4 böcker.
 
 
Har läst några böcker tidigare av Jonas och tycker dom är ganska trivsamma, ett bra sällskap i soffan. Detta är en ny serie om överläkaren Nathalie, boken var helt ok, lättläst och spännande.
 
 
Martin Melins andra bok i en serie om polisen Thomas Hallgren, detta är en polisroman om livet i radiobil och lite om livet därikring, den är lättläst (jag läste ut den på en kväll) lite seg mellan varven och tyckte nog att det kunde hända lite mer i boken, den är inte dålig men den är heller inget mästerverk.. 
 
 
Bröt av deckar böckerna med en biografi, eftersom jag är väldigt sportintresserad så tyckte jag det skulle va kul att läsa om Northug, han väcker ju en hel del skriverier och känslor. Jag trodde man skulle få reda på lite mer om "människan" Northug men där blev jag besviken, handlade mestadels om hans rattfylla, sponsorer och konflikten med Norges skidlandslag, en del bakgrund fick man men jag hade velat ha mer.
 
 
Maries bok läste jag ut igårkväll och den var bra! Den gränsar lite mellan dröm och verklighet, och man anar ju att något hemskt ska hända men det är inte förutsägbart.. Jag har tidigare läst Himmelsdalen av henne och den gilla jag förutom slutet som inte var speciellt bra, i Skymningslandet får hon till slutet! 
 
Har beställt en hel del spännande böcker som jag hoppas kommer i nästa vecka, i väntan på dom ska jag väl beta av en och annan hyllvärmare.
Madde / ★ Livet som mamma. lärare och snart doula ★
2015-04-04 @ 19:34:18
URL: http://www.saramadeleine.se

Härligt med böcker. För mig är det lyx att vara ledig nu och kunna läsa :).




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0