Sparlåga

Läsningen har gått på lite sparlåga sista veckorna, så blir det ibland men jag har läst två böcker som varit bra men en aning läbbiga, mycket blod och äckliga scenarion..
 
Först ut var Mats Strandbergs Färjan.
Jag läser sällan böcker om onaturliga saker typ fantasy vampyrböcker mm den genren lockar inte mig.. Färjan handlar om sånt men det visste jag inte innan jag läste den, som sagt inte riktigt min grej att läsa om sånt. Men jag måste berömma Mats sätt att skriva, boken är välskriven och trots att det handlar om ganska många personer så blir det aldrig rörigt utan man kan med lätthet hålla isär personerna så en stor tumme upp på det! Den är lättläst och ja den är bra trots vad den igentligen handlar om..
 
 
Nästa bok ut var Cia Sigesgård Inga kelgrisar Inga styvbarn. Denna bok är läbbig och äcklig, det är inga trevliga saker några människor i boken håller på med.. Imellanåt kunde jag allt föreställa mig stanken som författaren beskrev och jag vet hur en död råtta luktar.. Även fast den var i äckligaste laget så var den helt ok!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0