2 böcker

Ja 2 böcker har jag läst ut i dagarna.
Först ut var Alex Marwood Onda flickor, det var den boken som bestämdes att vi skulle läsa i bok-cirkeln. En helt ok bok, bra skriven och småspännande, kanske ingen bok som gör jätteavtryck på mig men helt klart godkänd!
 
Den andra boken jag läst ut är Gina French För ett hus av sten, en pocket som jag haft liggandes i hyllan ett bra tag och nu kändes den rätt att läsa, ett litet avbrott mellan alla deckare och thrillers jag läst på sistone. Klart godkänd den också :)
 
..För ett hus av sten och sin fattiga familj gjorde Gina French allt- det här är den sanna historien om en ung filippinsk kvinna och hennes tragiska öde.

I en cell i England sitter Gina och väntar på sin rättegång, anklagad för mord på sin man. Journalister i England kallar henne "mördarhustrun". Vad fick henne att knivhugga sin make, fadern till hennes barn?

För ett hus av sten är hennes egen berättelse och försök att förklara. Det är en sann historia som tar oss från barndomens filippinska fattiga bergsby till ett liv i överfl öd i New York, från dans på barer i Manila till ett äktenskap alltmer präglat av övergrepp och misshandel ...

 

Nu väntar jag på att "paddan" ska ladda klart och då ska jag sätta mig och kolla in SVT play, tänkte jag skulle se första delen på den svenska dramaserien som började igår Tjockare än vatten
 
Tjingeling!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0