Det du inte minns

Jag gillar böcker som lämnar lite åt sin egna fantasi, när sluten är lite svävande, det är oftast dom böckerna som sitter kvar i mig. När man inte får reda på precis allt utan det är lite upp till läsaren att tolka!
Det du inte minns av Harriet Lane har jag läst och den bygger upp lite nervkittlande spänning, man förstår att något ska hända men inte riktigt vad, man får små hintar om det förflutna och att något illa hänt. Så långt allt väl.. Men när jag inser att det knappt är två kapitel kvar av boken och man fortfarande inte fått mycket berättat av vad som hänt i det förflutna då börjar jag bli orolig.. För hur ska allt få plats i de sista kapitelna?
Det fick det inte heller, slutet är svävande och visst förstår man vad som händer men inte varför. Den här boken kunde blivit riktigt bra men när man inte får till alla trådar så suger den, rent ut sagt! 
 
 
Camilla
2016-08-09 @ 13:58:15
URL: http://camillastankar.blogspot.se/

Oklara slut tycker inte jag om. Jag tycker att ett dåligt och/eller oklart slut kan förstöra en hel bok. Detta är nog ingen bok för mig när inte ens du gillar den som gillar sånna slut :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0