Fredag

 Ja nu är det fredag igen, det lackar så sakta mot jul, imorgon är det bara 2 veckor kvar!
 
Jag har några böcker på lut denna helg, får se hur mycket lästid det blir över, ska på kalas ikväll och imorgon är det dels hockeylördag men en del annat står också på agendan. December kommer nog inte ligga på topp vad det gäller antal lästa böcker misstänker jag.
 
Ska iallafall försöka läsa ut en bok i helgen och det är Hjalmar Söderberg Den allvarsamma leken. Detta är vår bokcirkelbok och vi har nästa träff på torsdag. Jag har läst en del i den så det ska nog funka.
 
Claire Kendal Jag vet var du bor. Denna hämta jag på biblioteket i veckan där jag beställt den, jag har hört en del bra om den och sen att den benämns som en psykologisk thriller gör att jag går igång lite, gillar ju verkligen såna böcker!
 
Anna Laestadius Larssons Barnbruden. Jag har länge velat läsa någon historisk roman och av en slump såg jag denna på nätet. Det är första delen av tre, bara det tycker jag låter bra, en triologi! Det är en roman om de unga kvinnorna vid Gustav III:s hov, en berättelse om vänskap, svek, maktlystnad och frihetstörst.
 
Vad läser ni i helgen?
 
 
 
Åsa
2016-12-09 @ 17:58:59
URL: http://ibokhyllan.blogspot.se

Kendals bok verkar spännande! Planerar att försöka undvika alltför otäcka böcker en tid, men skall ha den i åtanke därefter. Den här helgen blir det trots allt några eftersläpande otäckheter att läsa för mig. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0