Berget bakom huset

Jag har läst ut Berget bakom huset av Joyce Maynard. 
Den här boken var inte alls dum, en bok om banden mellan systrar, att växa upp och en del thriller. Joyce har tydligen skrivit 15 böcker och en bok har filmatiserats (labor day). Detta är den första jag läser men jag kan absolut tänka mig att läsa fler av henne!
 
 
 
Året är 1979 och det är en torr och varm sommar i Marin County i Kalifornien. När flera unga flickor hittas döda i bergen bakom Rachels och hennes syster Pattys hem får deras pappa stadens stiliga och karismatiska (och notoriskt otrogna) kriminalinspektör leda utredningen. Systrarna fantiserar om vem som är mördaren, samtidigt som de ser hur pappan långsamt bryts ner och deras mamma sjunker allt djupare in i en depression. Månaderna går, fler flickor dör, och Rachel bestämmer sig för att ta saken i egna händer. Ett agerande som får förödande konsekvenser för alla hon älskar.Trettio år senare återvänder Rachel. Hon är fast besluten att ge sin far upprättelse, men överraskas av ett oväntat avslöjande.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0